• Fri frakt över 1200kr
  • Betala med Swish eller faktura
  • Öppet köp
  • Erfarenhet sedan 1987

Frakter och retur

Leveranstid

Vi packar och skickar vanligtvis lagerförda varor samma vardag om du beställt innan kl 12:00.
leverans sker vanligtvis dagen efter i södra Sverige och 2-3 dagar i norra Sverige.
I enskilda fall kan det vara längre leveranstid, eller om leverans sker utanför Sverige.

Vi kan inte bli ansvarig att leverera en produkt som är slutsåld eller utgången ur sortimentet.
Eventuella avvikelser får du i förekommande fall via telefon eller e-post.
Givetvis har du då rätt att ändra eller avboka din beställning.

Leveranstider vi kampanjer

När vi kör stora kampanjer har vi oftast väldigt hög orderingång, då kan det ta längre tid med leveransen men vi kämpar alltid för att få ut paketen så snabbt som möjligt.

Bäst är att ni kontaktar vårna kundsupport om en uppskattad leveranstid om det är bråttom.

Transportskador

Om varan skadas eller kommer bort under transporten måste du meddela vår kundservice inom 14 dagar. Skada på oöppnat paket anmäls till utlämningsstället. Om paket skadas eller kommer bort vid retur är det du som kund som är betalningsansvarig om du ej använt retursedel från oss.

Ej utlösta paket

I de fall kunden väljer att inte lösa ut beställd försändelse debiteras kunden kostnad för motsvarande frakt (tur och retur), samt hanteringsavgift på 290 kronor.

Retur

Returer sker på din egen bekostnad utom om varan är defekt eller om vi har packat fel.
Vi betalar alltid returkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror.
Frakter och avgifter i samband med byte eller retur bekostas av kunden.
Vid alla returer måste kopia på fakturan eller ordersedel samt en enkel beskrivning på varför du returnerar produkten bifogas.
Se även konsumentverket distansavtalslagen & E-handel.

OBS! Returer ska inte skickas mot postförskott eller till ombud.