• Fri frakt över 1200kr
  • Betala med Swish eller faktura
  • Öppet köp
  • Erfarenhet sedan 1987

Retur och Öppet Köp – Enkelt och Smidigt

Hos Bilvårdsbutiken har du alltid 60 dagars öppet köp från den dag du mottog din beställning. Det betyder att du i lugn och ro kan bestämma dig om produkten passar dig. Skulle något inte bli som du tänkt dig, följ bara instruktionerna nedan för att returnera eller byta din vara.


Vill du byta vara?

Om du önskar byta till en annan storlek eller en helt annan produkt rekommenderar vi att du lägger en ny beställning direkt på vår hemsida. På så sätt säkerställer du att den nya varan finns i lager och att du får den levererad så snabbt som möjligt. Den vara du inte vill ha returnerar du sedan till oss enligt instruktionerna nedan, så gör vi en återbetalning när vi mottagit och godkänt returen.


Hur gör jag en retur?

För att din retur ska hanteras snabbt och korrekt behöver du använda vårt returformulär.

1. Ladda ner och fyll i returformuläret:

2. Packa varan korrekt:

  • Packa varan väl i dess originalförpackning.
  • Viktigt: Originalkartongen (om sådan finns) måste skyddas med ett yttre emballage. Vi vill inte ha tejp, fraktlappar eller andra märkningar direkt på originalkartongen då det skadar produktens värde.
  • Bifoga det ifyllda returformuläret i paketet.
  • Viktigt: Varan måste vara oanvänd, i nyskick och med alla eventuella etiketter och förseglingar intakta. Om varan är använd, skadad eller inte i säljbart skick kan vi tyvärr inte acceptera returen.

3. Välj hur du vill skicka din retur:

Alternativ 1: Få en retursedel från oss

  • Vi kan skicka dig en förbetald retursedel för att underlätta din retur. Kontakta oss via vårt kontaktformulär för snabbast service, så hjälper vi dig.
  • Kostnaden för denna retursedel är från 119 kr och baseras på den verkliga fraktkostnaden. Denna avgift dras av från din återbetalning.

Alternativ 2: Skicka returen själv

  • Du kan själv välja att skicka returen direkt till vår returadress. Om du väljer detta alternativ är det mycket viktigt att returen INTE skickas till ett paketombud eller som rekommenderad försändelse. Välj istället ett fraktsätt som levererar direkt till vår adress, till exempel företagspaket eller brev.
  • Om returen skickas till ett ombud kommer den tyvärr inte att hämtas ut, och vi kan inte stå för några eventuella avgifter som uppstår (t.ex. om paketet går i retur till dig).
  • Du som kund ansvarar för att returen kommer fram till oss. Spara därför alltid ditt inlämningskvitto/spårningsnummer.

Returadress för båda alternativen:
Bilvårdsbutiken
C/O Riksbud
Mejselvägen 9
85 350 Sundsvall


Återbetalning

När vi har mottagit och godkänt din retur sker återbetalningen till samma betalningsmetod som du använde vid köpet. Du kan vanligen förvänta dig din återbetalning inom 1 vecka efter att vi har behandlat din retur. Du får en bekräftelse via e-post när återbetalningen är genomförd.


Reklamationer och transportskador

Har något gått fel med din beställning? Vi ber om ursäkt!

  • Transportskada: Om din vara har skadats under transporten är det viktigt att du i första hand reklamerar skadan direkt hos paketutlämnaren när du hämtar ut paketet, innan du kontaktar oss.
  • Övrig reklamation: Om varan är felaktig, defekt eller om vi har gjort ett misstag med din order, vänligen ta ett foto på felet/skadan och kontakta oss via vårt kontaktformulär. Det hjälper oss att hantera ditt ärende snabbt och effektivt. Ange ditt ordernummer och en kort beskrivning av problemet i meddelandet.

Bra att veta

  • Vissa produkter är undantagna returrätten. Detta gäller produkter med bruten försegling (t.ex. vissa lackskydd eller kemikalier där förseglingen är bruten) samt slangar som klippts till efter din beställning. Eventuella undantag framgår tydligt på respektive produktsida.

Har du fler frågor om returer eller byten? Tveka inte att kontakta vår kundservice!

Kontakta oss här